Strategi 2020-25
Strategi for Rysensteen Gymnasium 2015-20
1. Rysensteen Gymnasium fastholder sin position som en økonomisk bæredygtig organisation med profilen Global Citizenship Programme
- Styrkelse af en bevidsthed hos alle ansatte om omkostningseffektivitet i såvel undervisningsstrukturer som organisatoriske tiltag med fastholdelse af engagementet hos den enkelte og i kollegaskabet
- Opbygning af en kvalitetssikring af GCP-profilen med en klar struktur for evaluering og et heraf klart ekspliciteret resultat for elevernes GCP-udbytte
- Netværksopbygning også til det private erhvervsliv til understøttelse af elevernes anvendelsesorienterede læring gennem gymnasiet samt understøttelse af fremtidige studie- og karriereplaner for eleverne
2. På Rysensteen Gymnasium udmøntes almendannelsen med GCP som perspektiv og NORA (Nysgerrighed, Ordentlighed, Rummelighed og Ansvarlighed) som ramme
- Gennem en ansvarliggørende skolekultur - herunder GCP-programmet - styrkes elevernes dannelse til aktive medborgere, der engageret handler for at gøre verden bedre både for sig selv og andre
- Gennem GCP-programmet øges elevernes viden om og handlekompetence til mødet med andre kulturer
- Gennem GCP-programmet styrkes elevernes robusthed til individuelt at imødegå modstand og forandringer
- Gennem GCP-programmet styrkes Rysensteens elevers appetit på at studere og arbejde i udlandet
- Med fokus på NORA udvikles elevernes refleksioner over medansvar i relation til ”mødet med den anden” – elevernes stærke individualisering mødes med krav om medansvar for fællesskabet
3. På Rysensteen Gymnasium understøttes en stærk faglighed for alle Rysensteens elever med GCP som perspektiv
- Alle lærere på Rysensteen indgår i et kompetenceudviklingssystem, som sikrer et fortsat stærkt engageret læringsmiljø for Rysensteens elever
- Alle lærere på Rysensteen besidder kompetencer, så udmøntningen af GCP-perspektivet i læringen understøttes af klart opstillede mål – både i fagundervisningen og i den tværfaglige undervisning
- Den stærke faglighed på Rysensteen Gymnasium understøttes af et evalueringssystem med opfølgning og feedback, der synliggør tegn på læring for såvel eleven selv samt internt i organisationen samt eksternt for omverden.
17. november 2015/GT