1.g-elever går innovativt til klimakrisen

1.g-eleverne var fredag formiddag samlet på FT3 til arbejde omkring udarbejdelse af innovative løsninger ud fra de diskussioner, der fremkom ved tirsdag formiddags klimadebat. 1g eleverne arbejdede, i mindre grupper af fem, målrettet med at finde frem til problemer, som de skulle finde innovative løsninger på. Der var nogle overordnede problemområder, der dominerede debatten, som fx CO2 udledning fra madvarer og andre produkter, hvordan vi kan få mere viden om hvilke klimatiltag, der virkelig gør en forskel og affaldssortering på Rysensteen. Med udgangspunkt i ”Discover-develop-define-deliver” modellen og innovative begreber, som hænger i lokalet FT3-innovation Nyt i konteksten, Pitch, Målgruppe, Verdensborgerskab, Løsningsforslag, Nyt, nyttigt, nyttiggjort blev der udviklet innovative løsninger som spændte fra at genbruge træer på kirkegårde til kampagner om, hvordan vi kan bruge mindre papir på Rysensteen Gymnasium. Der blev formiddagen igennem arbejdet koncentreret og arbejdet resulterede i en udstilling af plancher i FT3, som Ingrid og Louisa fra elevrådet kom forbi og blev inspirerede af. 

/JT 

innovation